reklama

Ústredie práce nerešpektuje rozsudky Najvyššieho súdu SR! ???

Koľkokrát treba vyhrať Najvyšší súd na Slovensku, aby ho orgány štátnej správy rešpektovali? Po 3 právoplatných rozsudkoch Najvyššieho súdu SR, ktoré som vyhrala v rokoch 2012, 2013 a 2016 stále čakám na spravodlivosť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

 Netvárme sa, že Slovensko je právny štát, keď zákony, ani rozsudky NS SR nerešpektuje ani Ústredie práce v Bratislave! ? 

 Jedným z princípov právneho štátu je vytvorenie právnej istoty. Rešpektovanie princípu právnej istoty musí byť prítomné v každom rozhodnutí orgánov verejnej moci. V prípade ak rozhodnutie je vydané v rozpore so zákonom, možno ho napadnúť na súde. Podľa čl. 46 ods. 1 Ústavy SR „Každý sa môže domáhať zákonom ustanoveným postupom svojho práva na nezávislom a nestrannom súde a v prípadoch ustanovených zákonom na inom orgáne Slovenskej republiky.“ Súdne procesy trvajú roky a napokon keď rozhodnú vo Váš prospech, môžete všetko začať odznova??? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Občanovi tým začína nekonečný kolobeh, ako aj v mojom prípade. Ten istý príspevok, ktorú som už raz pred 4 rokmi vyhrala som vyhrala znovu. Podľa čl. 2 ods. 2 Ústavy SR Štátne orgány sú povinné konať podľa zákona. Ak im zákon niečo ukladá, sú povinné to vykonávať. Právne predpisy musia byť rešpektované rovnako súkromnými osobami, aj štátnymi orgánmi. 

 Alebo Slovensko je štát, kde štátne orgány môžu konať svojvoľne aj napriek dvojnásobnému verdiktu Najvyššieho súdu SR v tej istej veci? 

Obrázok blogu

 V roku 2012, keď bol môj prípad prvýkrát medializovaný, minister práce sa k veci vyjadril tak, že v prípade, ak nebolo rozhodnuté v súlade so zákonom, ďalší odvolací orgán (v tomto prípade ústredie práce, nakoľko kontrola zo strany Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny bola zrušená od januára 2009 zákonom č. 447/2008 Z. z.) objektívne zhodnotí veci. A čo ak aj ten odvolací orgán porušuje zákony a nerešpektuje ani rozsudky? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Najvyšší súd SR som prvýkrát vyhrala v roku 2012 vo veci príspevku na hygienu. Z rozsudku jednoznačne vyplýva, že Ústredie práce sociálnych vecí a rodiny v Bratislave, ako aj Úrad práce Dunajská Streda porušili viacero zákonov, vrátane Ústavy SR a medzinárodných predpisov. Ústredie práce rozsudku nevyhovel a nerešpektoval ho. Mňa vyzvali, aby som podala novú žiadosť – osobne ma snažila presvedčiť o tom aj riaditeľka odboru peňažných príspevkov . Súčasne mi oznámila aj to, že vyhovené mi bude len od toho dňa, akým dátumom novú žiadosť podám. Načo som potom vyhrala súd? Je to proti logike a je to jasné asi každému, ale riaditeľka trvala na svojom. Samozrejme, že novú žiadosť som nepodala, nemala som na to ani najmenší dôvod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Konanie pokračovalo tak, že po opakovaných odvolaniach som znovu skončila na Najvyššom súde SR, kde som spor znovu vyhrala. Najvyšší súd skonštatoval, že ústredie práce sa stále nevysporiadal so zdravotným stavom žalobkyne a odvoláva sa aj na svoj predchádzajúci rozsudok, ktorý ústredie dodnes nerešpektovalo. Mimochodom nárok na príspevok mi prináleží súčasne z 5 dôvodov (stačí mať aj 1).

 V januári 2013 som vyhrala Najvyšší súd SR aj vo veci bezbariérovosti kúpeľne. Tým NS SR potvrdil rozsudok KS v Trnave, ale ústredie to rovnako nerešpektuje . Najprv cca. 8 mesiacov nekonal a po tom, ako nečinnosť a porušenie princípov dobrej verejnej správy skonštatovala už aj ombudsmanka vydal konečne rozhodnutie, kde mi ale úpravu kúpeľne napriek verdiktu súdu neuznáva. Namiesto toho mi navrhli vybudovanie vonkajšej rampy, ktorú som nikdy nežiadala. Následne nasledovali opakované odvolania a zbytočné prieťahy v konaní. V poslednej dobe, úrad aj ústredie sa vyhovára na to, že sa jedná o zvlášť zložitý prípad a bezdôvodne predlžuje konanie aj z tohto dôvodu, pritom on sám celé konanie komplikuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Odôvodnenia na nepriznanie prerábania kúpeľne zo strany ústredia sú absurdné. Uviedli že síce som odkázaná na vozík, ale dokázala som ešte uchopiť pero a podpísať svoje meno, alebo stlačiť gombík na kopírovacom stroji. Osobne na Ústredí práce v Bratislave mi sociálna pracovníčka oznámila, že stačí sa kúpať každé 3 dni.. - to nepotrebuje asi žiadny komentár.

 Netvárme sa preto, že na Slovensku funguje sociálny systém, keď sa občan roky nevie dovolať spravodlivosti a to aj napriek súdnym verdiktom, ktoré boli vynesené v jeho prospech. 

Obrázok blogu
Mária Szegfüová

Mária Szegfüová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Som bakalárka práva, doktorka filozofie a doktorandka sociálnej práce, bojovníčka za práva a spravodlivosť. Som tiež kandidátka do Národnej rady SR č.49 - KDH. Moja životná filozofia "Náš život je taký, akým ho urobia naše myšlienky" :) "Čo ťa nezabije, to ťa posilní!" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu